SITES ET LIENS

MUC et NRC :

recommandations pour les épreuves orales:

http://www.ac-rouen.fr/pedagogie/equipes/langues/anglais/bts_2004/bts1.htm

grille d’évaluation :

http://www.ac-rouen.fr/pedagogie/equipes/langues/anglais/bts_2004/grille_bts1.htm

PME/PMI

http://www.ac-rouen.fr/pedagogie/equipes/langues/anglais/bts_2004/bts5.htm

NRC :

recommandations pour les épreuves orales:

http://www.ac-rouen.fr/pedagogie/equipes/langues/anglais/bts_2004/bts4.htm

grilles d’évaluation :

avec support sonore : http://www.ac-rouen.fr/pedagogie/equipes/langues/anglais/bts_2004/grille_bts4.htm 

avec support texte: http://www.ac-rouen.fr/pedagogie/equipes/langues/anglais/bts_2004/grille_bts4_bis.htm

SITES UTILES

Site spécialisé en anglais des Affaires

Beaucoup de liens utiles

Obtenir une bourse pour un stage en Europe

Sur le site officiel de l'Académie de Paris

Banking and business abbreviations

Abréviations et leur signification

Writing business letters

Expressions de base en correspondance commerciale

Marketing glossary

Vocabulaire de base en marketing

Anglais commercial

Glossaire bilingue

-sujets du bts FV 2005 site de Paris

http://pedagogie.ac-montpellier.fr/disciplines/anglais/bts/june2004.html#fdv04

-parodie de star wars: «  store war »

http://www.storewars.org/flash/index.html

Liens vers la rubrique BTS d'autres sites académiques d'Anglais :

http://pedagogie.ac-montpellier.fr/disciplines/anglais/bts/  

http://www.ac-nantes.fr/peda/disc/lv/anglais/acc-ang.htm

http://lve.scola.ac-paris.fr/anglais/bts.php

http://www.ac-rouen.fr/pedagogie/equipes/langues/anglais/bts_2004/bts1.htm  

http://www.ac-nancy-metz.fr/enseign/anglais/bts/index.htm

http://anglais.ac-bordeaux.fr/bts/pg-bts00.htm

http://pedagogie.ac-montpellier.fr/disciplines/anglais/bts/vocabulaire/index.htm  

http://www.ac-nice.fr/amiral-de-grasse/BTSangl.htm  

http://www.ac-nice.fr/amiral-de-grasse/BTSangl.ht  

http://pedagogie.ac-montpellier.fr/disciplines/anglais/bts/interviews.html

http://pedagogie.ac-montpellier.fr/disciplines/anglais/bts/tendays/index.html

http://www.ac-nice.fr/amiral-de-grasse/BTSangl.htm

http://pedagogie.ac-toulouse.fr/anglais/ressang.html

Liens divers :

http://perso.wanadoo.fr/prof.danglais/btsindus

http://michelgoze.free.fr/BTS_IG/  

http://perso.wanadoo.fr/igsimon/

http://perso.wanadoo.fr/acobas.net/  

http://www.guardian.co.uk/online/0,3147,782450,00.html

http://www.wired.com/news/technology  

http://www.howstuffworks.com/index.htm  

http://membres.lycos.fr/jcviel/

http://www.nytimes.com/learning/index.html

http://literacynet.org/cnnsf/archives.html

http://www.bsuir.unibel.by/online/showpage.jsp?PageID=77534&resID=100229&lang=ru&menuItemID=10276  

http://www.cndp.fr/spinoo/

 

Idées de séquences :

Thème ou Oeuvre

Particularités

Classe avec laquelle le projet a été réalisé

Projet en lien avec le manuel

Ressources

proposées

Walk to school week / TRANSPORT

Utilisation d’Internet

éalisation d’un ‘talk-show’ filmé

BTS Action Commerciale 2ème année

Starting Up 2ème édition, Foucher

Séquence + worksheet élèves+ évaluation

Shopping centres / RETAILING

Utilisation d’Internet

Présentation orale avec diaporama

BTS MUC 1ère année (Management des Unités Commerciales)

Starting Up 2ème édition, Foucher

Séquence + worksheet élèves + évaluation

Liens vers d'autres séquences :

http://www.ac-versailles.fr/pedagogi/anglais/joinin/companyannualreport.htm

sur le site de Montpellier:

-référentiels langues des BTS MUC et NRC

-divers documents utilisés à l'oral du BTS 2005

-fiches pour parler du stage.

Site de l’Académie de Toulouse :

http://pedagogie.ac-toulouse.fr/anglais/btsnrc.html

- dispositions spécifiques à l'Académie de Toulouse

-recommandations générales, organisation des étapes de l’épreuve.

-grilles d’évaluation

-conseils aux étudiants

Portfolio des Langues

Description générale :

http://www.ac-orleans-tours.fr/anglais-liens/SiteContacts/Porfolio/portfolio.htm

Descripteur pour la production orale et grilles correspondant aux divers cadres de compétences

http://www.ac-versailles.fr/pedagogi/langues/animations/grille.htm

Quelques outils linguistiques

HOW TO TALK ABOUT YOUR PROFESSIONAL EXPERIENCE (SALESMANSHIP)

INTRODUCTION

Well, I’d like to tell you about …

to complete / to achieve / to spend a training period / a placement / an internship (US)

During my placement, I noticed that ... / I realised that ... / I became aware that ...

MISCELLANEOUS ACTIVITIES AND ASSIGNMENTS

to join / to integrate an existing team

to assign a task / to be assigned a task / to achieve a task

to settle / to make / to arrange an appointment

My assignment consisted in canvassing individuals / shops …

Doors were slammed in my face

to trigger the customer's interest

to fill in / to sign an order form / a check

to face / to overcome a problem

to conclude a sale / to strike / make a deal

to use a fax machine / to answer the phone

a computer / to compute / computing

word processing / a word processor / a data base / a spreadsheet

a laser/dot-matrix/ ink-jet / color printer

a line chart / a bar chart / a pie chart / a flow chart

THE COMPANY (society)

an industrial estate / an estate agent / a supplier (to supply)

the Managing Director / the Board / the Chairman of the Board / the C.O.B.

to employ / an employer / an employee / a customer

a subsidiary / a branch / the parent company / the brand image

in partnership with ...

VARIOUS SECTORS

Banking /a bank account / a bank statement / a cheque (UK) / a check (US)

credit balance / debit balance / to be in the red

advertising [U]/ an ad [C] / an advert [C] /an advertisement [C] /a commercial [C]

the International Trade Fair

THE PRODUCT

cheap / expensive / upmarket / multipurpose / practical

a (free) sample / a loss leader

cost price / factory price / retail price / wholesale price

a salesman / a saleswoman / a salesperson / salesmanship

to be in charge of / the person in charge (of)

nice / pleasant / forthcoming / helpful / open / open-minded

CONCLUSION

to gain autonomy / experience / workmanship

I really enjoyed working ... and I achieved a turnover of ...

to improve my theoretical and practical knowledge in ...

to overcome (my shyness, my shortcomings in ...)

Use the SIMPLE PAST to talk about your experience and ...

Keep It Super Simple !


Académie de Poitiers
Courriel :Sophie.Melloul@ac-poitiers.fr